Wij van Charme Mode doen er alles aan om u goed te informeren over onze retour- en verzendmogelijkheden.


Retouren

Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kan deze worden geretourneerd. Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kunt u deze retourneren of ruilen.

Voor retourneren van uw product(en) gelden een aantal voorwaarden:

  • U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product.
  • U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.
  • Het product kan alleen ongebruikt c.q. ongedragen en, indien mogelijk, in originele verpakking (met de originele kledinglabels en prijskaartjes) worden geretourneerd.
  • U kunt gebruik maken van het retour-formulier en dit dient bij een ruiling of retour te worden meegezonden.


Crediteringstermijn

Charme Mode volgt voor het terugbetalen van uw betalingen en eventuele kosten de voorwaarden zoals opgesteld door de Stichting Webshop Keurmerk:

"De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.’’


Wat moet u doen? 

Als u een artikel wilt ruilen of retourneren dient u ons retour-formulier in te vullen die bij de bestelling is geleverd. Op dit formulier geeft u de reden aan waarom u een artikel wilt retourneren of ruilen. Het desbetreffende artikel verpakt u samen met het retour-formulier in en zo stuurt u het pakket aan ons terug. De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Het opnieuw opsturen in geval van een ruiling is een service van Charme Mode. Stuur in het geval van een ruiling een mail naar klantenservice@charmemode.nl met hierin uw bestelnummer en het artikel waarvoor u de retourzending wilt omruilen. Wij adviseren u om de artikelen retour te sturen met een Track&Trace code, zodat het pakket altijd te traceren is.

Retouradres:

Charme Mode
Graaf Willem II straat 41
2691 MW 's-Gravenzande 

Het is ook mogelijk de bestelling in de winkel te retourneren of ruilen.

LET OP: Neem wel altijd de factuur en het retour-formulier mee naar de winkel. 

Bestellen van een vervangend artikel bij een ruiling

Indien u een artikel wenst om te ruilen verzoeken wij u een e-mail te sturen naar klantenservice@charmemode.nl met uw bestelnummer en gewenste omruiling. Indien wij het te retourneren artikel ontvangen hebben, sturen wij het juiste artikel af. Hier zijn geen verzendkosten aan gebonden. 


Verzenden

Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 uur worden gedaan, worden de volgende werkdag aan huis geleverd. Wij maken gebruik van de pakketdiensten van zowel PostNL als GLS. Voor de verzending van uw order brengen wij een bedrag van € 4,95 in rekening. Voor bestellingen boven de € 100, - kan gebruik worden gemaakt van een kortingscode waardoor de verzendkosten komen te vervallen: 'Charme Mode'.

Rembours (achteraf betalen c.q. betalen bij levering)

Indien u voor rembours kiest, kunt u de bestelling (contant) betalen bij aflevering.